Ferry Fiasco: De Grote Schotland Boekingsbloopers!

Gepubliceerd op 6 juni 2022 om 20:23

Waar beginnen…

Ticket boot en B&B ’s geboekt voor ons MMB reisje naar Schotland ‘21, maar helaas. Covid was van de partij en bootje werd “on Hold” gezet. Het zal wachten zijn tot ’22. Je kan ons alternatief reisje van ’21 raadplegen “hier”.

In Januari de boot her-boekt voor vertrek op 18 Juni en terug op 26 Juni, of dat dacht ik toch. Na enkele keren heen en weer mailen en telefoontjes een bevestiging gekregen van DFDS dat nu de juiste datums geboekt zijn en niet 18 Juli en 26 Juli. Nu nog de B&B’s boeken. Gezien ik deze van ’21 heb moeten annuleren, schrijf ik dezelfde accommodaties aan voor een boeking ’22. Maar enkele hebben permanent moeten sluiten wegens de covid golf. Andere waren dan weer volzet of niet bereikbaar. Dus alles opnieuw moeten boeken en onze ritten aan passen naar de nieuwe bestemmingen. Een maand voor vertrek begin ik aan de administratie en bij het uitprinten van de tickets voor de ferry…kleine paniekaanval. Datums staan nog altijd op 18 Juli en 26 Juli!! Via de DFDS site een chat gestart met Bart.

P “Hallo Bart, kan je eens de datums nakijken, want deze staan nog altijd op July en niet Juni zoals gevraagd en bevestigd via mail door DFDS in januari bij boeking.”

B “Hallo Patrick, een ogenblikje…ik kijk dit voor jou na.”

B “Ik heb het nagekeken en de datums staan juist, ik stuur je nog het ticket en bevestiging per mail.”

P “Oef…kreeg een kleine paniekaanval…blij dat alles ok is. Bedankt om dit na te kijken en prettig weekend.”

B “Graag gedaan, als ik nog voor U iets kan betekenen hoor ik het graag.”

Ik kijk mijn mailbox na, en inderdaad, een bevestiging en de tickets met de datum van JULI…grrr!!!. Dus terug naar de chat…nu was het Elsie.

E “Mijn naam is Elsie, hoe kan ik U helpen?

P “Hallo Elsie, kan er mij iemand van jullie team mij dringend bellen ivm met boeking 20582508-5. De datums staan nog altijd op Juli en niet op Juni zoals reeds eerder gevraagd. In bijlage de mail van DFDS die wel degelijk bevestigd dat de datums gewijzigd zijn. Maar nu zie ik de tickets nog altijd de datums van Juli staan.

E”Ok, bedank…laat me dit even nakijken.

… zeker 10min en heb al het gevoel dat ze nu pas hun vergissing inzien

K “Hallo Patrick, mijn naam is Kurt (…geen Elsie meer…) en zal je dossier verder opnemen. We zullen de toegestuurde informatie bekijken en zullen je tegen het einde van de dag met jouw contact opnemen om een oplossing te bespreken.

Aiai…gaat dit nog goedkomen enkele weken voor ons vertrek? 6 personen met 6 motors her-boeken? Gaan we überhaupt nog kunnen vetrekken…? Wat nu?

Geduldig gewacht…en eindelijk het telefoontje. Geen Kurt, wel Jeroen uit de lage landen.

J “Hallo Patrick, het spijt ons erg, maar de datums zijn om onverklaarbare reden inderdaad niet aangepast zoals je destijds gevraagd hebt. Ik ben aan het bekijken om een jullie te boeken voor Juni. De 2 commodore deluxe hutten die je gevraagd zijn, zijn echter volzet en dien de accommodatie om te zetten naar economie hutten. En spijtig genoeg komt er nog eens een her-boeking fee van 512€ bovenop.

… ik begon stilaan mijn geduld en beheersing te verliezen, maar wou het nog altijd beleefd houden…

P “Dit kan ik onmogelijk aanvaarden, met de economie kajuiten kan ik begrijpen, maar niet de 512€, waar duidelijk is dat jullie in de fout gegaan zijn.

J ”Dat begrijp ik, maar hierover kan ik spijtig niet beslissen en dien dat te vragen aan mijn team lead. Zal ik de boeking doorvoeren?

… precies of ik hier een keuze heb…

P “Je kan deze inderdaad boeken zo de datums vastliggen, het is belangrijk dat we op 18 juni kunnen vetrekken, maar ik verwacht geen extra betaling van 512€. We moeten al inboeten aan comfort gezien we de commodore deluxe hutten inclusief ontbijt niet meer hebben. Gelieve dus het ontbijt toe te voegen zonder extra kosten.

J” …momentje…alles geboekt alsook ontbijt…ik zal met mijn team lead je dossier opnemen en dit met hem bespreken.

Bon, het heeft nog twee telefoontjes nodig gehad om het ontbijt op het ticket te krijgen zonder extra kost en is me ook eindelijk gelukt. Maar wat een gedoe voor iets dat eenvoudig had moeten zijn. Als dit de voorbode is voor onze reis, hou ik mijn hart al vast. DFDS heeft de 512€ uiteindelijk niet doorgerekend...

Eindelijk ferry ticket in orde, B&B's in orde en uitgeprint. Routes opgeladen op onze site en Calimoto voorbereid…ready to go…

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.